بطور کلی در فروشگاههای اینترتی و تجارت الکترونیک منظور از کلمه کد تخفیف، کوپن تخفیف و بن تخفیف کدی است شامل حروف (نام فروشگاه) یا اعداد (درصد تخفیف) است که مشتریان میتوانند در سبد خرید یا صفحه پرداخت در یک قسمت مخصوص وارد کنند تا تخفیف در مبلغ نهایی خرید آنها محاسبه و کسر شود.
مدتها است که کد تخفیف به عنوان روشی برای جلب رضایت مشتریان سابق برای خرید مجدد آنها و جذب مشتریان جدید به کار میرود. فروشگاه ها برای ارائه کد تخفیفها روش های مختلفی مانند ارسال ایمیل، پیامک، تبلیغات در شبکههای اجتماعی و یا چاپ بر روی تراکت ها در پیش میگیرند.
ارائه این کد تخفیفها باعث آشنایی با کسب و کار شده و مشتری را ترغیب به خرید مجدد میکند و همچنین باعث میشود مشتری به کسبوکار وفادارتر بماند.
آیا ارائه کد تخفیف هدفمند است؟
اکثر مردم دید خوبی به کد تخفیف ها ندارند. بر عکس بعضی از مردم هیچ کد تخفیفی را رد نمی کنند، حتی اگر برای خرید کالایی باشد که نیازی به آن نداشته باشند! هر چند کد تخفیف در ایران مقوله رایجی نیست و معمولاً تخفیف های فروشگاه ها، عمومی و غیر هوشمندانه است.
قالباً فروشگاه های اینترنتی کد تخفیف هارا برای جذب مشتریان جدید ارائه میکنند، تا این مشتریان را به عنوان مشتریان وفادار جذب کسبوکار کنند و به نوعی هدف از ارائه این کد تخفیف ها ایجاد تجربه خرید و تبدیل یک مشتری به خریدار دائمی است.
انواع کد تخفیفها از دید فروشگاهها:
کد تخفیف ارسال رایگان: این دسته از کد تخفیفها باعث حذف مبلغی که به عنوان هزینه ارسال کالا از مرکز کسبوکار تا درب منزل مشتری میشود.
کد تخفیف ثابت در سبد خرید: کد تخفیف ثابت معمولا مبلغی است ثابت و یک مبلغ مشخصی را از هزینه سبد خرید شما کاهش میدهد. (این روش معمول ترین روش بین کسبوکار هایی مانند دیجی کالا، اسنپ و… میباشد.)
کد تخفیف درصدی: کد تخفیفی است که بصورت درصدی میباشد در این تخفیف ها هرچه مبلغ نهایی سفارش شما بیشتر باشد مبلغ بیشتری از سبد خرید شما کاسته میشود.
آیا کد تخفیف ها تاثیری در فروش میگذارد؟
پاسخ این سوال خیلی ساده است، ارائه هرگونه تخفیف به مشتری قطعا نتیجه مثبتی دربرخواهد داشت، البته این به میزان تخفیفهای شما نیز بستگی دارد. در هر صورت ارائه کد تخفیف هم برای فروشندگان و هم مشتریان مزایای بسیاری دارد، آن هم جذب مشتریان جدید و وفادار نمودن مشتریان سابق است.
دیدگاهها
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.