رشد کسب و کار با استفاده از بینش مشتری

رشد کسب و کار با استفاده از بینش مشتری

با رشد کسب و کار، ریسک های جدیدی به سمت شما می آیند و باید از روند رشد خود در مقابل ریسک ها محافظت کنید. رقبای جدیدی که حداقل انتظار را از آنها داشتید براحتی می توانند جوانه بزنند، همچنین انتخاب یک استراتژی رشد، متناسب با مدل درآمدی شما دارای ریسک های بسیاری باشد.

تنها راه واقعی برای ثبات کسب و کار در آینده، به میزان تسلط کسب و کار بر مشتریان خود برمی گردد و قبل از اینکه بتوانید رشد کنید لازم است نبض خود را بر روی مشتریان نگه دارید.

برای تعیین استراتژی رشد یک کسب و کار هیچ چیز حیاتی تر از "صدای مشتری" نمی باشد. در دنیایی که با داده ها و شفافیت های بیشتر هنوز عدم قطعیت وجود دارد برای اتخاذ تصمیم های تجاری نیاز به بینش/نگرش مشتریان یک امر حیاتی است.

اگر بتوانید که بینش مشتریان را با استراتژی های رشد اثبات شده ادغام کنید، شما به یک فرمول ارزشمند برای رونق کسب و کار رسیده اید.
در ادامه به 4 استراتژی برگرفته شده از کتاب Growth IQ اشاره شده است:
1- استراتژی بهبود تجربه مشتری:
"منبع واقعی مزیت رقابتی در قرن بیست و یکم تجربه مشتری است"
تیفانی (Tiffani) در کتاب خود توصیه می کند: شرکت هایی که مسیر تجربه مشتری را در پیش گرفته اند، باید با پاسخ به سؤال،" مشتری کیست؟ "کار خو د را شروع کنند.

به دلیل عدم درک درباره سفر مشتری، بیشتر ابتکارات عمل مربوط به تجربه مشتری شکست می خورد. اگر می خواهید تجربه مشتری شما موفقیت آمیز باشد، باید به صدای مشتری گوش دهید، مثبت یا منفی. اگر آنها خوشحال هستند، می توانید همین روند را با سرعت بیشتری ادامه دهید. در غیر اینصورت باید به سرعت به صدای آنها رسیدگی کنید. بینش مشتری به دقیق نگه داشتن نقشه های سفر کمک می کند تا بتوانید تجربیات عالی را در هر مرحله از رشد ارائه دهید.

2- استراتژی فروش بیشتر به مشتریان فعلی
"باید مشتریان را از نزدیک بشناسید و نیاز های آنها را درک کنید. باید بدانید که چه چیزی دوست دارند و انتظارشون از شما چیست"
بدست آوردن یک مشتری جدید 5 برابر بیشتر از فروش به مشتری فعلی هزینه دارد. اگر تصمیم گرفتید که با فروش بیشتر به مشتریان فعلی رشد کنید در گام اول باید آگاه باشید که به چه دلیلی تصمیم گرفتند از شما خرید کنند.

3- با محصولات موجود وارد بازارهای جدید شوید
"سرعت بازار، مسیر ورود کالای موجود یک برند به بازارهای جدید است"
اگر می خواهید این استراتژی را پیش ببرید، برای هدایت و معرفی محصول خود به بازارهای جدید باید در بازاریابی سرمایه گذاری کنید.

بازار خود را کاملا رصد کرده، اطلاعات کافی را جمع آوری و بهترین راه برقراری ارتباط با مشتریان را بدانید.

برای اطمینان از اینکه سرمایه گذاری بازاریابی شما ROI مورد نظر خود را به شما می دهد، باید بازخورد اولیه از مشتریان را دریافت کنید تا اطمینان حاصل کنید که پیام شما با آنها طنین انداز است و سبب از دست رفتن فرصت ها نشود.

4- نگه داشت مشتریان
برای فهمیدن دلیل از دست دادن مشتریان از فناوری کمک بگیرید و راه هایی برای متوقف کردن و حتی معکوس کردن آن بیابید.

بازاریابان و مشتریان تعریف های مختلفی در مورد معنای وفاداری دارند. به همین دلیل مهم است که گوش فرا دهید و درگیر مشتری شوید تا بتوانید بهتر بشناسید و روابط طولانی مدت، که به وفاداری مشتریان کمک می کند ایجاد کنید.

و در آخر:
تیفانی (Tiffani) در کتاب خود تأکید می کند که هیچ روش بهتری برای توسعه کسب و کار شما وجود ندارد. راه حل این است که ترکیبی از استراتژی هایی را انتخاب کنید که به بهترین وجه متناسب با مدل و اهداف کسب و کار شما باشد. این کار را با درک کاملی از مشتریان خود ترکیب کنید و خواهید دید که کسب و کارتان سریعتر از آنچه مدل شده است، رشد می کند.

 

 

 

 

 

 

apple - telegraph - takhfiflan - google - fitfit - visual

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

در وبلاگ بروز امروز جدیدترین مطالب | بازی ها | نرم افزار ها را رایگان دریافت کنید.

دسته‌بندی
آخرین مطلب
پیوندها
بایگانی